RedactaVeu / València
Marina Albiol, diputada d'EUPV, informa que el seu grup a Les Corts Valencianes ha registrat una sol·licitud de compareixença de l'actual president d'Aerocas, el vicepresident de la Generalitat Valenciana, José Ciscar. “És important que s'esclarisca, d'una vegada per totes, la caòtica situació que estem vivint amb l'Aeroport de Castelló i que ens ha portat a haver de pagar 120 milions d’euros a l’exconcessionària”.
La parlamentària d'EUPV assegura que amb la resolució judicial que obliga l'empresa pública Aerocas a pagar 120 milions d'euros a l'exconcessionària “estem vivint l'últim escàndol relacionat amb la infraestructura aeroportuària de Castelló”.
Albiol afirma que la seua formació es troba preocupada per les conseqüències que pot tindre la decisió judicial sobre l'erari i sobre els serveis públics valencians. “Ens trobem davant d'un govern que ha enfonsat econòmicament la Generalitat Valenciana, i que ara de sobte, ha de pagar de colp 120 milions d'euros per una nefasta gestió de l'aeroport de Castelló. Ciscar ha d'explicar necessàriament d'on treuran aquests diners”.
Puig: “Fabra ha d'assumir responsabilitats polítques”
El secretari general del PSPV, Ximo Puig, ha assegurat hui que “el Govern de la Generalitat ha d'assumir responsabilitats polítiques pel balafiament de més de 150 milions que ha costat l'Aeroport de Castelló” perquè, en la seua opinió, “no pot quedar com si res haguera passat”. Així, ha lamentat que des del Consell diguen que “continuaran treballant” quan “un dia ens van explicar que anaven a vendre-li-ho a un libi i un altre dia que a veure a qui li l'endossem”.
Per tot açò, ha insistit que “és una irresponsabilitat manifesta” que resulta “més punyent ara que estan tancant menjadors escolars, que no donen beques...”. D'aquesta manera ha reiterat que “el problema que hi ha és que fins que no hi haja una alternança higiènica en aquesta Comunitat no hi ha solució perquè aquests han portat la Comunitat Valenciana a la ruïna”.
El líder dels socialistes valencians ha apuntat que aquesta infraestructura “finalment ha resultat “un desastre econòmic per a la Generalitat”. En aquest sentit, ha recordat que durant aquest temps s'han invertit 30 milions d'euros -al marge dels 120 milions-“per a publicitar un aeroport que no té avions i que ha ridiculitzat tots els valencians”.
Sobre el pagament únic que ha d'afrontar el Consell, ha considerat que “si no hi ha diners per a pagar les beques, els menjadors escolars, els dependents...tampoc hi haurà diners per a pagar als amics que finalment van acabar renyits”.
Compromís portarà al ple de la Diputació del problema de l'aeroport
El portaveu de Compromís en la Diputació de Castelló, Enric Nomdedéu, per la seua banda, portarà al ple de la Diputació de Castelló del dimarts el problema generat per la sentència que obliga a Aerocas –participada, encara que testimonialment, per la corporació Provincial- a pagar 120 milions a l'empresa exgestora de l'aeroport en un únic pagament.
Nomdedéu manifesta que “l'obligació d'abonar tot l'import en un únic pagament, i no en 47 anys com pretenia la Generalitat, generarà un important problema per a la Generalitat i podria repercutir també en la Diputació com a accionista”. A més, Nomdedéu tem que els diners “es detraguen de partides destinades a inversions previstes en la comarca”.
El portaveu de Compromís en la Diputació, Enric Nomdedéu ha subratllat que “mentre un jutge xifra el cost de les obres de l'aeroport en 120 milions, i des del Consell xifrava el cost del projecte en 135 milions, Aerocas estava negociant la venda de l'aeroport per 87,5 milions –Segons una resposta escrita de la Diputació en gener d'enguany-, la qual cosa suposa una enorme pèrdua de fons públics, és a dir de diners dels ciutadans”.
Per tots aquests motius, i a pesar dels reiterats intents del PP d'eludir els debats sobre l'aeroport en la Diputació, Nomdedéu considera necessari que “es donen explicacions a la ciutadania i presentarem una bateria de preguntes”.
