Sánchez diu al PP, Ciutadans i Podem que compta amb ells per a aplicar "mesures excepcionals" a Catalunya 

Rivera demana a Sánchez una reunió per a abordar la situació i més presència policial a Catalunya
14 octubre 2019 18:16h
Sánchez ha comparegut davant els mitjans després de conéixer la sentència. / EUROPA PRESS

MADRID (ACN). El president del govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, ha mantingut converses telefòniques amb el líder del PP, Pablo Casado; amb el de Ciutadans, Albert Rivera, i amb el de Podem, Pablo Iglesias, aquest dilluns després que s'haja fet pública la sentència de l'1-O

Fonts de Moncloa han explicat que les converses han estat "constructives" i que s'han produït en un "clima positiu de lleialtat institucional, suport i unitat". Segons les mateixes fonts, Sánchez els ha transmés que compta amb el PP, Ciutadans i Podem en cas que calga aplicar "mesures excepcionals" a Catalunya, i ha insistit que l'executiu espanyol "actuarà amb serena fermesa, proporcionalitat i unitat".

Fonts de Ciutadans han explicat que Rivera ha expressat "tot el seu suport a l'executiu perquè a Catalunya es complisca la llei, es garantisca l'ordre públic i es protegisca milions de ciutadans de les accions dels separatistes". 

També ha demanat una reunió a tres bandes, PSOE-Cs-PP, "per a dissenyar una estratègia conjunta davant la irresponsabilitat dels polítics separatistes" i han decidit que "es produirà d'acord amb la marxa dels esdeveniments".

A més, Rivera ha traslladat la seua "preocupació" per la seguretat a Catalunya i ha demanat que s'incremente la presència policial.

AGERMANA'T

Necessitem la teua ajuda per a fer econòmicament viable Diari La Veu. Si vols continuar informant-te en valencià, agermana't ara!

next