Diari La Veu del País Valencià
La Veu farà una versió en valenciañol
“És un intent de normalització lingüística total”, ha dit el senyor director

Tot seguit, el primer exemple:

“La mala educasión (consertada) del PP

Estem asistiendo las darreras semanes a un hesho estremadament preocupant pol sinismo de las intensions y la farsedat de las motivasions. El propasado diumingo, convocao por deferentes sendicatos y con el suporte der PP valensiano, güena part de la educasión consertada e privá ocupaban la plasa de la de Mare de Dios de Valensia en una manifestasió que reclamaban mayor protecsión para aqueste tipus d’educasión por parte del Govierno valensiano. Hasta aquín, na qué desir. Totom te legimitá pa de reclamar los sus drets en er moment que crega que aquestos s’estan vulnerant, i aichó es lo que han fet los representants de la consertà y la privà valensians en entendre que’el conseller Marzá i sua Consejeria estaben atacant el model que ellos defensan. Magnifique.

No hi entraremos a valorat l’hessho que una part de la ciudadania valensiana manifeste la voluntá de cambiá las coses de manera cívica i educà, porque creiem honestament en este deresho.

Ora bien, si que podem volorar el contingut de la manifestasión i, sobretó, l’oportunisme que ha fet gala el Partido Popular puchant al carro d’una batalla que de cabeza manera creu. Es més, només se suma perquè no res a perder en este tema i puede raspar algunos vots pa las properas elecsions a que se vora sotmés per todas las martingales que fiu durant el seu gobierno, limita i molt los sectores on pueden traure quelcom nuevo vot.

Dicho achò, lo que está fent el conseller Marzá con los consiertos educatius és ximplement aplicar la Llei, i aichò, que no dubtemos que pot molestar aquells que creuen estar per ensima del bé i del mal, se reflecteis en, por ejemplo, l’eliminasió del Distrito Escolar Únic que pemeterá a partir d’ahora que siguen los alumnos los que trien escuela i no al inrevés; o que cabeza centre finansiat con fons públics puga pedir que se fasan donaciones o pagar por la seua escolarissación, porque precisament d’aichò va l’educassión sostinguda con fondos públicos, que los chiquets puedan rebre una educassió sin haber de pagar-la por recibirla. A más, las 3 unitats, sí tres unitats que después de la reestructutació tancarà la Conselleria a l’educassió concertà, son producto del acomplimiento de las ratio que marca la llei, unas ratios que, recordem, el PP valensiano hisho insuportables en l’educassió pública y, en canvi, l’actual gobierno ha baichat i continuarà abaichant a poco a poco.

Arribamos a la conclusió que los representants del PP valensiano ya no poden engañar ningú con una mica d’enten dimiento y sentido comú.

Pero no podemos deixar de banda que esta actuació final es mesquina i cinica, porqye la vertadera vinculassió del PP con l’eduacassión pública es el model CIEGSA, son los barracons de la vergoña com que los alumnos de nuestro país han de conviure, son las condicions inhumanas con que el 2014 començaron las clases a más de 30 graus a les aules, es l’aument desmesurao de la ratio que amuntega los alumnos, es la resposta violenta de las forces d’orden a la Primavera Valensiana, és l’educassió dirigida y segregadora de las privades más ultracatòliques…, en definitiva l’únic interés del PP valencià con l’educació consertá es la cerca neguitosa de votos, i aichò, en un sector como la educación, es absolutamente repugnant.

Llegiu també En defensa de Vicent Marzà, de Francesc Viadel

Comparteix

Icona de pantalla completa