Les arts escèniques valencianes tornen amb només un Max de sis nominacions

Juanjo Llorens s'emporta el premi a millor disseny d'il·luminació per una producció per al Teatro Marquina de Madrid
20 maig 2019 22:30h
Juanjo Llorens amb el Premi Max al millor disseny d'il·luminació per la seua tasca en 'El curioso incidente del perro a medianoche'. / PREMIS MAX

VALÈNCIA. Les arts escèniques valencianes arribaven aquest dilluns, 20 de maig, al lliurament dels Premis Max amb dos guardons assegurats: el del públic i el d'Aficionat o de Caràcter Social. Sengles reconeixements els havia anunciat la Fundació de la Societat General d'Autors i Editors (SGAE) durant les setmanes prèvies a la celebració de la gala, que ha tingut lloc aquest dilluns al Teatro Calderón de Valladolid, on les opcions de guanyar alguna poma roja en aquesta 22a edició per part de les candidatures valencianes eren sis.

De les 27 candidatures que van aconseguir en la fase prèvia les produccions, intèrprets i autors valencians en aquesta edició, només sis van passar el tall final que donava opcions a aconseguir aquest dilluns la cobdiciada poma dissenyada per Joan Brossa. Finalment, la collita de guardons s'ha saldat amb només un Premi Max; concretament, al millor disseny d'il·luminació. Aquest guardó l'ha aconseguit el valencià Juanjo Llorens per la seua tasca en El curioso incidente del perro a medianoche, un muntatge del Teatro Marquina de Madrid.

La resta de candidates eren la producció de Volat, d'A Tempo Dansa-Pepa Cases, que lluitava per endur-se el Max al millor espectacle de carrer; Instruccions per a no tenir por si ve la pastora, de la Ravalera Teatre, seleccionada en la categoria de millor espectacle revelació; en el grup de candidats a fer-se amb el Max a millor autoria revelació van ser incloses Núria Vizcarro, per Instruccions per a no tenir por si ve la pastora, i Mafalda Bellido, per Chucho; en l'apartat de millor composició musical per a espectacle escènic estaven nominats Pep Llopis i Jordi Gavaldá pel seu treball en la producció de Divines paraules, d'Ananda Dansa, i en la categoria de millor disseny d'il·luminació, estava nominat Juanjo Llorens per la seua tasca en El curioso incidente de un perro a medianoche.

Això no obstant, la Fundació SGAE va anunciar fa uns dies que la companyia valenciana Groc Teatre s'emportava el Premi Max del Públic per la producció de Genovese. Al guardó cal sumar el Premi Max Aficionat o de Caràcter Social, que també es va fer públic fa unes setmanes. Aquest premi, però, és compartit entre la companyia del Pinós (el Vinalopó Mitjà) Taules Teatre i la companyia de la Rioja La Garnacha Teatre.

Les produccions catalanes, favorites

Temps Salvatge i Els jocs florals de Canprosa, totes dues del Teatre Nacional de Catalunya, partien com a produccions favorites d'aquesta 22a edició, amb cinc i quatre nominacions respectivament.

També acaparaven diverses nominacions els espectacles Lehman trilogy, Iphigenia a Vallecas i Distopia, tots amb tres nominacions. Per la seua banda, Grito pelao, A.K.A. (Also known as), Una vida americana i Juguetes rotos arribaven a Valladolid amb dues nominacions cadascuna.

A més de les 19 candidatures a concurs, l'SGAE ha concedit tres premis especials, dels quals dos són per a companyies valencianes. El Premi Max d'Honor ha distingit Concha Velasco per la seua trajectòria, aportació i defensa de les arts escèniques, mentre que el Max Aficionat o de Caràcter Social recau en Taules Teatre i el Premi Max del públic, en Groc Teatre.

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre les últimes novetats al teu correu.
next