
L'Audiència Nacional analitzarà la denúncia de Vox contra Open Arms per a decidir si la tramita

MADRID. La Fiscalia General de l'Estat ha remés a l'Audiència Nacional la denúncia presentada aquest dimecres per part del partit ultradretà VOX contra Open Arms. Per tant, haurà de ser l'Audiència Nacional qui analitze el text i decidisca si té transcendència penal o no.
Vox ha presentat la denúncia perquè al·lega que l'activitat del vaixell de l'ONG vulnera la llei marítima perquè no disposa de la "certificació" per fer rescats i "cerca activa" de persones al mar.
A més, VOX acusa l'ONG d'estar en contacte amb traficants de persones per disposar d'informació relacionada amb per on passen les embarcacions i així poder recollir persones. Per això, apunta que també hauria infringit l'article 570 del Codi Penal per considerar que ha comés el delicte de col·laboració amb organització criminal per al tràfic de persones.