Diari La Veu del País Valencià
Cinema Jove tornarà a reunir el talent emergent a València del 21 al 28 de juny

VALÈNCIA. La 34a edició del Festival Internacional de Cinema de València Cinema Jove, organitzat per l’Institut Valencià de Cultura (IVC), se celebrarà entre el 21 i el 28 de juny amb l’objectiu d’impulsar el talent audiovisual emergent i servir de plataforma per al millor cinema internacional realitzat per joves.

Cinema Jove va prendre la decisió de baixar l’edat dels directors que poden participar en les seccions oficials. Així, el director artístic del certamen, Carlos Madrid, va situar en 40 anys l’edat màxima per a competir. Si Cinema Jove va rebre més de 900 pel·lícules el 2018, aquest 2019 s’han presentat 1.211 cintes a concurs per a la selecció dels curts i llargs que formaran part de la secció oficial, 292 més que en la 33a edició. Aquest augment d’inscrits i la presència de directors cada vegada més joves, alguns rondant la vintena, “confirmen la identitat del festival”, en opinió del seu director, Carlos Madrid.

“Des que fa dos anys subratllàrem l’especialització del certamen, Cinema Jove s’ha convertit en un referent per a les distribuïdores com a nínxol perquè els debutants amb talent estrenen les seues pel·lícules”, ha afegit Madrid.

Les obres presentades per a optar als premis del certamen procedeixen de 60 nacionalitats diferents. La major part dels títols, un total de 301, procedeixen de l’Estat. Segueix en quantitat la presència europea, amb 628 films, principalment arribats de França i Alemanya, amb 108 i 60 peces, respectivament, i Polònia, que aglutina 35 pel·lícules. Pel que fa a Iberoamèrica, presenta 113 peces.

Com a curiositat, el director del festival destaca la pujada del nombre de propostes procedents de Romania, l’Iran i Corea del Sud, amb 17, 11 i 17 pel·lícules cada una. Els tres països compten amb una contrastada trajectòria cinematogràfica, però no havien tingut abans tanta presència en el festival.

En l’apartat de format curt, en el qual Cinema Jove accepta també propostes adscrites al gènere documental, Carlos Madrid destaca la presència d'”interessants híbrids entre documental i ficció”. Així mateix, l’apartat dedicat al curtmetratge dona fe de la democratització i la irrupció de les noves tecnologies en la realització de cinema, amb la presència d’obres facturades en digital i peces que reprodueixen la textura i el format de les gravacions amb dispositius mòbils”, ha explicat el director artístic del festival.

El termini de presentació de treballs va finalitzar el 19 de març. En aquests moments, els equips de selecció de cada categoria es troben deliberant sobre les obres que finalment participaran en concurs en les dues seccions del festival.

Comparteix

Icona de pantalla completa