Convocada una cadena humana a València per a reclamar un finançament just

L'acte, organitzat per la comissió Per un Finançament Just, tindrà lloc el divendres 22 de novembre a les 10.30 hores del matí
13 novembre 2019 16:45h
El 18 de novembre del 2017 va tindre lloc una massiva manifestació que va traure al carrer la societat valenciana per a reclamar un finançament just. / DANIEL GARCÍA-SALA

VALÈNCIA (EP). La comissió Per un Finançament Just ha convocat per a divendres de la setmana vinent, 22 de novembre, a partir de les 10.30 hores, una cadena humana entre l'edifici de la delegació del govern espanyol i les Torres de Serrans de València per a commemorar el seu segon aniversari.

El 18 de novembre del 2017 va tindre lloc una massiva manifestació que va traure al carrer la societat valenciana per a reclamar un finançament just, la condonació del deute històric i unes inversions concordes amb el pes poblacional, recorda l'organització en un comunicat.

Per a la comissió, composta pels sindicats CCOO PV i UGT-PV, la patronal CEV i els partits polítics PSPV, Compromís, Podem i Ciutadans, va ser una mobilització transversal que "va posar el problema valencià en primer ordre de l'agenda política estatal".

Dos anys després, Per un Finançament Just vol recordar que aquestes reivindicacions "han de ser ateses amb urgència" pel futur govern, a més de comprometre tots els partits valencians amb representació a les Corts al fet que vetlen perquè és una prioritat de la X legislatura.

La cadena començarà simbòlicament en la delegació de govern espanyol i es desplegarà fins a les Torres de Serrans, lloc en el qual va finalitzar la "històrica" manifestació, amb la participació dels principals representants de les entitats convocants. L'acte conclourà amb la lectura del manifest en la Plaça dels Furs de València.

next