La Filmoteca de València dedica un cicle a les cineastes crítiques i dissidents sobre la suposada condició femenina

'Altres mirades' posa el focus sobre la problemàtica a la qual s'enfronten les dones en la seua construcció com a subjectes i ciutadanes
5 març 2019 13:58h
El cicle comença el 6 de març i acaba el 14 del mateix mes amb la projecció de set pel·lícules de cineastes contemporànies. / FILMOTECA

VALÈNCIA. La Filmoteca presenta un cicle que mostra mirades activistes, crítiques i dissidents sobre la suposada condició femenina i llança llum sobre la problemàtica a la qual s'enfronten les dones en la seua construcció com a subjectes i ciutadanes.

El cicle Altres mirades: creadores i protagonistes en l'audiovisual contemporani coincideix amb les celebracions del Dia Internacional de la Dona i està comissariat per Montserrat Hormigos, doctora en Comunicació Audiovisual i membre de l'Associació Internacional de Crítics d'Art.

El cicle s'inicia aquest dimecres, 6 de març, a les 20 hores, amb la projecció d'En el camino (2010), de Jasmila Zbanic, un drama ambientat a Bòsnia i Hercegovina que proposa una deconstrucció de l'amor romàntic.

Dijous, 7 de març, a les 20.15 hores, Monstserrat Hormigos presentarà el cicle al públic de La Filmoteca, abans de la projecció d'Una chica vuelve a casa sola de noche (2014), en la qual la nord-americana Ana Lily Amirpour ofereix una història d'amors vampírics que transcorre a la ciutat iraniana de Bad City. La pel·lícula és una combinació de gèneres entre el terror, el western i la novel·la gràfica.

Amb la finalitat d'evitar una visió monolítica i etnocèntrica, s'han seleccionat pel·lícules de diferents procedències geogràfiques en què les dones són creadores i protagonistes, així com diferents gèneres fílmics.

Així, el cicle recull diversos temes, com ara els moviments feministes històrics, en la producció suïssa El orden divino (2017), de Petra Biondina Volpe, i la deconstrucció de l'ideal maternal, en el documental colombià Amazona (2016), de Clare Weiskopf.

També s'aborden els drets sexuals i el dret a la salut en els curtmetratges Bref (2013), de Christina Pitouli, i El Cairo 678 (2010), de Mohamed Diab, així com la construcció identitària de les dones migrants en Bar Bahar. Entre dos mundos (2016), de Maysaloun Hamoud.

Contra els prejudicis de classe, religiosos i morals, i davant de la discriminació econòmica, les pel·lícules mostren una visió, allunyada del sentimentalisme i del victimisme, que encoratja al canvi de paradigma per una societat més igualitària i justa, assenyala la Filmoteca de València en un comunicat.

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre les últimes novetats al teu correu.
next