RedactaVeu / València
La Confederació d'AMPAs Gonzalo Anaya -integrada per FAPA Penyagolosa Castelló, FAPA València i FAPA Enric Valor Alacant- ha denunciat que les intencions de la consellera d'Educació Maria José Català, "d'exigir que es descompten les ajudes dels escolars becats", suposa retallar la partida destinada a les ajudes i despeses de funcionament de menjadors en els centres públics.
Aquesta mesura, segons Gonzalo Anaya, "sols provocarà una devaluació del servei del menjador i una pèrdua de qualitat". Per a l'organització d'AMPAs "estem davant una nova manera d'atacar els serveis complementaris de les escoles públiques com el menjador", on les despeses fixes "són les mateixes falten o no els escolars becats".

Proposta per als partits polítics
La confederació proposa a tots els partits polítics que es presenten a les eleccions autonòmiques subvencionar directament els menjadors escolars i revisar la política d'ajudes assistencials. També defensa que s'incrementen les quanties destinades al funcionament del menjador -"congelades o reduïdes en els últims anys"-, una part fixa i una altra en relació amb el nombre de comensals, la qual cosa repercutirà en un "millor funcionament, en la millora de la qualitat i en el cost del menú".
Segons el comunicat de la confederació d'AMPAs "just el contrari" és el que pretén la consellera MªJosé Català, al tornar a reduir les aportacions als centres educatius en concepte de menjador escolar, en ajudes i despeses de funcionament. "No podem tolerar el descompte que proposa Català i anunciem que donem suport des de les AMPA als directors d'Alacant, València i Castelló que no comunicaran els escolars que falten al menjador", han destacat des de l'organització.