Sanitat retorna l’educació sexual i l'accés a les lesbianes a la reproducció assistida

“S’impulsaran mesures perquè les dones solteres i les parelles de lesbianes puguen accedir a les tècniques de reproducció assistides en la sanitat pública”, excloses anteriorment pel PP
12 octubre 2015 01:00h
Europa press / València

Així ho ha explicat la consellera Carmen Montón, en una entrevista a Europa Press, on explica que la seua prioritat és “recuperar els drets socials retallats en els últims anys de Govern del PP”. Entre ells, ha destacat que "la salut sexual i reproductiva ha de tornar a estar present en el sistema públic sanitari”. De fet, ha recordat que la primera mesura que s'ha adoptat és tornar a dispensar en els centres de salut sexual i reproductiva de forma gratuïta la píndola del dia després que s'havia deixat de donar en 2009.

A més, es recuperaran els plans d'educació sexual en els centres educatius que "s'havien deixat morir" ja que és millor "prevenir que actuar a posteriori". Així mateix, ha garantit que les dones que desitgen interrompre el seu embaràs ho podran fer "amb total normalitat" en els centres públics del País Valencià.

També ha confirmat que aquest mes “s’impulsaran mesures perquè les dones solteres i les parelles de lesbianes puguen accedir a les tècniques de reproducció assistides en la sanitat pública ja que la seua exclusió per part del Govern del PP va ser una mesura ideològica. "Nosaltres no volem ciutadans de primera i de segona i aquestes dones tenen també el dret a ser mares", ha recalcat.

De la mateixa manera, vol abordar ja la posada en marxa d'un Pla d'Igualtat per a millorar "la conciliació i coresponsabilitat" dels 65.000 treballadors del sistema sanitari públic ja que a pesar que la llei es va aprovar en 2007 la Conselleria encara no el contempla.


 
next