Comunicat de GCiE:Compromís
Amb la fira d’agost, i demostrant una vegada més la ferma voluntat participativa i de transparència del nostre col·lectiu, ha finalitzat la primera fase de les primàries convocades per GciE:Compromís per elegir el cap de llista i l’ordre en el qual aniran les persones en la llista definitiva per a les eleccions municipals de 2015.

Per a cap de llista s’ha presentat una persona: Òscar E. Noguera Alberola. Com que sols hi ha un aspirant no es sotmetrà a primàries i, en ser ratificat per l’Assemblea del col·lectiu, serà el candidat de GCiE:Compromís a les properes eleccions municipals.

Per formar part del grup de treball més pròxim al candidat s’han presentat 10 persones:

Dani Badal
Pablo Encarnación Martorell
Alfred Escalera
Luis Ferrando Cuenca
Guillermo Ferrús Granero
Teresa Fuster
Manolo García
Yolanda Grau Gruañes
Jordi Molina Sala
Lluís M. Piqueras Quiles
Ricard Sentandreu Sebastià
Aquestes persones són les que hauran d’ordenar els electors que participen en les primàries, i col·locar-los al lloc que, al seu criteri, haurien d’ocupar en la llista. Així, ordenats a resultes de les primàries, junt al candidat i altres components del col·lectiu, completaran la candidatura oficial de GCiE:Compromís a les properes eleccions municipals de 2015.

Tots aquests aspirants han sigut ratificats en la darrera Reunió de l’Assemblea del Col·lectiu.

Ara s’obri la següent fase del procés de primàries, regulades pel reglament presentat a la societat castellonera el passat 1 d’agost, en la qual els aspirants podran donar a conèixer als electors els seus projectes i els seus perfils. Això facilitarà que la tria siga el més informada possible i, per tant, incentivarà la participació dels electors en les primàries, així com la seua implicació en el projecte col·lectiu.

El col·lectiu GciE:Compromís ja s’ha manifestat reiteradament i ha treballat en els darrers anys per configurar l’espai comú de l’esquerra castellonera i continuarà treballant per aconseguir-ho.

Per tant, si el col·lectiu aprovara qualsevol procés de coalició amb altres col·lectius pròxims de la ciutadania castellonera, un dels requisits de la coalició seria la convocatòria d’un nou procés –complet i semblant- de primàries integrador de les persones dels col·lectius. Així, els col·lectius i els aspirants a encapçalar i a formar part de la llista conjunta, haurien de sotmetre’s i acceptar la voluntat popular expressada mitjançant les primàries convocades per la coalició.

Us encoratgem a participar tots plegats en aquest projecte comú per aconseguir un Castelló millor. Junts podem més.