Comunicat de Guanyar Alacant sobre la reposició de carrers franquistes
Davant el dubte generat davant els mitjans de comunicació i a preguntes sobre el paper del grup municipal Guanyar Alacant i del seu regidor d’Estadística, Daniel Simón, en el procés de reposició de la plaques franquistes, volem aclarir que:

El grup municipal ha decidit i convidat als seus socis de l’equip de govern – PSOE i Compromís – a NO iniciar el procés de reposició de la plaques franquistes fins que no s’esgoten totes la vies legals que impedisquen el compliment de la Llei de Memòria Històrica, atès que aquesta possibilitat va ser inclosa en l’informe del servei jurídic municipal a l’equip de govern, el qual proposava tres possibles cursos d’acció.

L’ordre de reposició de plaques s’ha donat directament des d’Alcaldia a través de la signatura d’un decret, tal com l’alcalde es va oferir a fer. Després de l’arribada d’aquesta directament d’alcaldia, reiterem, sense la participació de l’edil, els tècnics del departament d’estadística, en compliment de les seues funcions, van ser els que van establir el calendari de reposició de les mateixes d’acord amb les instruccions d’alcaldia.

Per tant, Daniel Simon, NO ha donat l’ordre, ni ha intervingut en el disseny del calendari, Ni va donar ordre ahir de paralitzar l’inici de la col·locació de les plaques que havia estat programada pel personal tècnic d’estadística, Ni ha intervingut en cap altre aspecte que tinga a veure amb aquest procés propiciat per un Partit Popular que l’única cosa que pretén és que el franquisme no surta dels nostres carrers.

Quant a la reunió d’avui per dissenyar el calendari de reposició, a la qual estava convocat Daniel Simón, aquest no ha pogut acudir a la mateixa per haver d’atendre imprevists sorgits en la Regidoria de Cultura, de la qual cosa ha informat amb posterioritat a l’Alcalde i a la regidora de Memòria Històrica. Les decisions d’aquesta reunió seran comunicades des d’alcaldia directament al personal tècnic de la Regidoria d’Estadística.

La postura del Grup Municipal de Guanyar, minoritària en el grup de govern, segueix sent la de No reposar les plaques franquistes fins esgotar totes les possibilitats legals per evitar-ho.