La Unió de Periodistes Valencians i l’Associació de la Premsa d’Alacant denuncien haver sigut exclosos del procés d’obertura d’À.

En un comunicat conjunt, la Unió de Periodistes Valencians i l’Associació de la Premsa d’Alacant han expressat la seua “disconformitat” amb el procés que està duent a terme el Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC) per a l’obertura de la nova radiotelevisió pública valenciana. En aquest sentit, critiquen l”‘exclusió de les associacions majoritàries de periodistes” i la “falta de transparència” en el procés d’engegada d’À.

Ambdues entitats, com a “organitzacions majoritàries de professionals de la informació en el territori valencià”, denuncien “l’exclusió de les associacions majoritàries de periodistes en tot aquest procés, ja que no s’està tenint en compte la seua opinió, a diferència del que va ocórrer, per exemple, en l’elaboració de la Llei 6/2016, de 15 de juliol, de la Generalitat, del Servei Públic de Radiodifusió i Televisió d’Àmbit Autonòmic, de Titularitat de la Generalitat”.

“En aquest sentit, –prossegueixen– i reconeixent la legitimitat dels sindicats per a negociar qüestions clau com la plantilla del nou ens o els barems per a l’accés a les borses provisionals, ambdues associacions haurien volgut ser escoltades pel Consell Rector com a representants majoritaris dels professionals del periodisme valencià”. En la mateixa línia, lamenten que tampoc s’ha comptat amb elles per a participar en la comissió encarregada de redactar el llibre d’estil de la CVMC.

Igualment, denuncien la “falta de transparència amb la qual s’està desenvolupant aquest procés”. En aquest punt, manifesten que “la documentació que aprova el Consell Rector no és pública i la seua activitat es coneix parcialment via nota de premsa o filtracions periodístiques”.

Diàleg obert

Finalment, tant la Unió de Periodistes Valencians com l’Associació de la Premsa d’Alacant reiteren la seua “disposició a dialogar amb el Consell Rector totes les qüestions d’interès de la reobertura del nou ens que afecten directament els periodistes, sobretot les relacionades amb les futures contractacions, per a garantir la igualtat d’oportunitats”. “El nou model públic de televisió i ràdio en valencià ha de construir-se sobre bases sòlides, la qual cosa implica escoltar i donar veu a tots els professionals que han de participar en ell”, asseguren.