El Centre del Carme exposa la pluralitat de l'ecosistema de l'art

El Consorci de Museus continua amb Mardel, la seu política de col·laboració amb les iniciatives artístiques privades

El Centre del Carme acull, des del passat dia 2 fins al 9 de juny, vint-i-dos de les 240 obres presentades en el V Premi Mardel d'Arts Visuals, entre les quals s'hi troben les propostes guanyadores i els accèssits d'aquesta edició que es van donar a conéixer divendres a la seu del Consorci de Museus.

El director del Consorci de Museus, José Luís Pérez Pont, i els col·leccionistes Juan Manuel del Pino López i Amparo Martínez i Soler van anunciar l'obra guanyadora d'aquesta edició, un reconeixement que va recaure en la valenciana Irene Grau per la seua peça '=', on mostra la ruta que van fer centenars de jueus en la seua fugida de la persecució antisemita per la frontera francoespanyola, travessant a peu els Pirineus per un discret tossal.

Irene Grau explica la seua obra '=', guanyadora del Premi Mardel d'Arts Visuals. / CONSORCI DE MUSEUS

De la mateixa manera es van lliurar tres accèssits a les obres Four attempts, del madrileny Ian Waelder; a la vídeoinstal·lació En realitat no ens importa, del valencià Toni Signes, i a All she'd said was she wanted to writen fictions, un oli de la valenciana Ana Císcar.

Aquestes quatre obres, junt amb díhuit més que han sigut seleccionades d'entre els 240 projectes presentats, estaran exposades al Centre del Carme per a donar resposta "a la línia de suport a l'art i als joves creadors", va recordar Pérez Pont.

Col·laboració públicoprivada

Fa unes setmanes, el mateix Consorci de Museus va presentar la col·laboració entre el Centre del Carme i la proposta d'art urbà impulsada per Zedre per a omplir els murs de la ciutat d'art. Aquest divendres, seguint amb la política establerta per Pérez Pont d'obrir el museu a altres iniciatives provinents de l'àmbit privat, es presentaven els resultats del projecte Mardel, iniciat a Alacant i també nascut a l'aixopluc del sector privat per a "enfortir el teixit creatiu", va explicar el director del Consorci.

La vídeoinstal·lació de Toni Signes En realitat no ens importa. / CONSORCI DE MUSEUS

"Totes les obres seleccionades que conformen l'exposició tenen qualitat i solidesa per a exhibir-se en un centre d'art espanyol com és el Centre del Carme", va recordar. La pluralitat de l'ecosistema de l'art ha trobat en les parets del consorci un aliat que els promotors de la iniciativa van voler valorar, ja que són conscients de les dificultats actuals per a aconseguir noves trajectòries artístiques i trobar un espai que els done acollida, així com un premi que les impulse, segons raonaven els promotors.

Els participants, majoritàriament, provenien del País Valencià, Galícia i Catalunya, encara que hi ha representats procedents de tot l'Estat. Per primera vegada, la convocatòria estava adreçada a totes les arts visuals; per això ha resultat una exposició que ha aglutinat diverses tècniques i suports, des de l'oli fins a la vídeoinstal·lació, passant per tècniques mixtes i obres sobre paper i fotografia.

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre les últimes novetats al teu correu.

Publicitat
Publicitat