CGT presenta un recurs al Tribunal d'Estrasburg contra l'ERO de RTVV

El sindicat espera que es revisen les irregularitats i que una nova sentència "faça justícia" amb el "maltractament" que van patir els extreballadors de l'antiga Canal 9
7 juny 2018 01:00h
CGT consider que el Botànic no ha recuperat "el model públic" de radiotelevisió que defensaven quan es trobaven en l\'oposició.

La Confederació General del Treball (CGT) ha presentat un recurs davant el Tribunal Europeu de Drets Humans contra la sentència del Tribunal Suprem d'octubre de 2017. Aquesta decisió judicial confirmava la de l'Audiència Nacional que declarava "ajustat a dret" l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) presentat per Ràdio Televisió Valenciana (RTVV).

En un comunicat, la central sindical ha recordat que CGT va ser "l'únic sindicat no signatari d'aquell ERO d'extinció i que va presentar les posteriors demandes davant les instàncies nacionals" i ara, a més, "continua lluitant davant un ERO injust i arbitrari que van pagar únicament els treballadors".

El recurs presentat a Europa posa l'accent principalment en l'incompliment de la sentència del Tribunal Superior de Justícia valencià (TSJ) que declarava nul l'acomiadament col·lectiu aplicat pel grup RTVV i defensa que l'aprovació de la Llei 4/2013 per majoria absoluta del PPCV que va permetre el tancament, suposa una vulneració del dret a un procés equitatiu, atés que va tindre com a únic objectiu no aplicar una sentència ferma.

Aquest fet atempta, segons CGT, contra els drets dels treballadors i vulnera el Conveni Europeu de Drets Humans, per la qual cosa esperen que, "encara que siga a llarg termini", es produïsca "una revisió del cas i de les seues irregularitats" de manera que una nova sentència "faça justícia després del maltractament que van patir els extreballadors".

Ha criticat que "el tancament realitzat pel PPCV va ser avalat pel govern suposadament progressista del Botànic amb la seua defensa en l'Audiència Nacional, un Botànic que mentre estava en l'oposició feia una defensa dels treballadors i es va comprometre amb ells a revertir l'ERE".

Segons CGT, "no solament es va incomplir aquella promesa, també la que van fer d'esclarir on hauria anat a parar cada euro en la gestió del PP" perquè "no s'ha obert una comissió d'investigació per a esbrinar on van anar a parar els 1.300 milions del saqueig de Radiotelevisió Valenciana".

D'altra banda, el sindicat ha lamentat "el maltractament als treballadors de RTVV per part del Botànic" i ha assenyalat que "la generositat que s'ha tingut amb altres col·lectius com els treballadors de l'hospital de la Ribera, Divalterra o la Fundació Esportiva Municipal, entre altres, no s'ha aplicat als treballadors de RTVV, als quals s'ha tractat com a autèntics empestats".

"Després de tot, el govern del Botànic obrirà en breu una nova ràdio i televisió sense comptar amb els extreballadors –solament d'una manera provisional–, començant de zero i amb un model privatitzat, on solament seran els informatius de servei públic. La resta estarà gestionada per empreses privades amb la precarització laboral que açò suposa", ha criticat.

Al seu judici, "açò no és el servei públic que defensaven estant en l'oposició" i critiquen que és el mateix que l'ara detingut Zaplana va intentar l'any 2002.

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre les últimes novetats al teu correu.
next