El Consell Jurídic Consultiu, satisfet amb el treball de 2017 malgrat els canvis introduïts en el reglament de la institució

La presidenta del Consell Jurídic Consultiu, Margarita Soler, ha presentat aquest dijous a les Corts la memòria anual, que conté un resum de tota la tasca que ha realitzat la institució durant 2017. Malgrat que la institució s’ha renovat parcialment, Soler ha assegurat que aquestos canvis no han afectat el funcionament i que, de fet, durant 2017 s’han resolt més de 800 dictàmens, és a dir, 132 més que el passat exercici. “Ens trobem satisfets amb la tasca feta”, ha afegit.

La renovació de què parla Soler es refereix a la modificació de Llei de Creació del CJC, que redueix a hui anys el màxim de durada del mandat de consellers electes enfront dels 15 actuals. Així doncs, els membres actuals podran optar a una única renovació, tal com van aprovar al ple de les Corts el passat mes de maig.

Així mateix, la màxima responsable ha manifestat que en aquesta mena de rendició de comptes que es fa al parlament autonòmic no sols es presenten xifres numèriques sinó que també es fan reflexions i recordatoris per a tota l’administració valenciana. “El nostre és un treball tècnic, jurídic i d’orientació a la generalitat, als ajuntaments i a les universitats públiques”, ha recordat.

En la memòria de 2017, les principals observacions que es fan són en matèria d’igualtat, com ara que tots els òrgans valencians tinguen una composició paritària; que les conselleries implanten un pla estratègic de subvencions per a tindre un millor funcionament, i que els ajuntaments tinguen un pla normatiu. També Soler ha explicat que l’assumpte del dret civil es troba present a l’informe del passat any. “Sabem que és una qüestió polèmica i que es troba en l’actualitat. Nosaltres, a hores d’ara, acatem el que recull el Tribunal Constitucional”, ha afegit la presidenta.