Diverses persones es llancen a l'aigua des de l'Open Arms per a intentar arribar a Lampedusa

Els socorristes del vaixell, així com els guardacostes italians, "intenten controlar" una situació que "està al límit"
20 agost 2019 11:38h
Només 800 metres separen el vaixell de l'illa de Lampedusa. / OPEN ARMS

VALÈNCIA. Diverses persones s'han llançat a l'aigua des de l'Open Arms per a intentar arribar de manera desesperada a la costa de Lampedusa. L'ONG ha informat aquest dimarts al matí en el seu compte de Twitter que els seus socorristes, així com els guardacostes italians, estaven treballant per a tractar de rescatar-los. L'organització afegia que la situació a l'embarcació de salvament "està fora de control". 

Quan passaven uns minuts de la una de la vesprada, però, l'ONG ha afegit que s'hi seguien llançant més persones i que els socorristes del vaixell, juntament amb els guardacostes italians, estan treballant per rescatar-les. L'ONG diu que la situació a l'embarcació de salvament "està al límit".

L'organització ha confirmat que cinc persones han sigut rescatades de l'aigua i portades al port de Lampedusa. Allà són ateses en un Centre d'Atenció Primària. Com que han sigut rescatades en aigües italianes, hi ha l'obligació de traslladar-les a la costa d'Itàlia. 

Només 800 metres separen el vaixell de l'illa de Lampedusa. Aquest dilluns a la vesprada, Itàlia va autoritzar evacuar a Lampedusa huit migrants i un acompanyant de l'Open Arms que necessitaven "assistència urgent".

next