El judici laboral més important del País Valencià desaparegut a la premsa


Mèdia.cat

Dimecres va celebrar-se la vista per l’ERO de Radiotelevisió Valenciana (RTVV) a l’Audiència Nacional espanyola, denunciat per la CGT. Sense saber encara quin serà el resultat, és fàcil advertir que es tracta del judici laboral més important dels darrers anys al País Valencià, no només pel gran nombre de treballadors afectats –més de 1.600- sinó també pel cost que tindrà per a les precàries arques públiques si finalment el jutge anul·la l’ERO –fins a 150 milions– i les implicacions polítiques evidents: l’anul·lació de l’anterior ERO va suposar el principi de la fi del govern de Fabra i l’actual ve defensat per un executiu liderat pel partit que va recórrer per la inconstitucionalitat del tancament de RTVV i que ara, en canvi, diu el contrari. El secretari general de la UGT, José Maria Álvarez, s’ha desplaçat fins a la porta de l’Audiència per donar suport als treballadors.
 



 
 
Tot i aquestes dades, la premsa valenciana ha decidit ignorar absolutament el desenvolupament del cas. La notícia no es podia trobar avui (per dijous) a cap portada en paper ni tampoc digital –a excepció de Valencia Plaza. Levante sí que destaca que un indigent va creure erròniament haver guanyat la loteria. Tampoc cap d’aquests diaris ha enviat un corresponsal al judici i la cobertura s’ha fet mitjançant agència o bé des de València.

El diari que publica més peces és Las Provincias (1,2 i 3), totes teletips d’Europa Press. El diari de Vocento, en canvi, ha dedicat un redactor a investigar les veus que ha escoltat una família al cementiri de Torrent, notícia que sí que es troba destacada en portada i que és la més llegida en aquests moments de l’edició digital.

Levante Valencia Plaza, per la seua banda, sí que han dedicat un redactor al judici, però les notícies estan signades des de València, per la qual cosa cal suposar que aquests no han seguit el judici in situ.

A Castelló, El Periódico del Mediterráneo s’ha limitat a publicar un breu teletip d’EFE. I, a Alacant, l’edició digital d’Información ha publicat una notícia en què només hi ha el titular i s’han oblidat, directament, tot el text.
 

 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article

Publicitat
Publicitat