Tres xiquets valencians, afectats per la 'síndrome del llop' després de consumir un fals protector estomacal

Una empresa farmacèutica va subministrar un medicament contra l'alopècia com si fora un fàrmac per a facilitar la digestió
28 agost 2019 10:58h
El Ministeri de Sanitat va ordenar al juliol retirar 20 lots del fàrmac venut com a protector estomacal. / EPA/DAREK DELMANOWICZ POLAND OUT

VALÈNCIA. Almenys 17 xiquets, tres d'ells valencians, pateixen hipertricosi –una malaltia que es caracteritza pel creixement de pèl per tot el cos– a causa d'una errada de l'empresa Farma-Química Sur SL, de Màlaga, que va comercialitzar un fàrmac per a l'alopècia (Minoxidil) en lloc d'un protector estomacal (Omeprazol).

Segons han confirmat a EFE fonts del Ministeri de Sanitat, deu dels xiquets afectats, en la seua majoria bebés menors d'un any, són de Cantàbria; quatre, d'Andalusia, i tres, valencians.

El juliol passat l'Agència EFE ja va avançar els primers casos detectats per l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS), que va ordenar la retirada de farmàcies i hospitals de més d'una vintena de lots del suposat protector estomacal que havien sigut fabricats per la farmacèutica índia Smilax Laboratories Limited.

A principis d'agost, la Fiscalia de Cantàbria va obrir una investigació i va ordenar la pràctica de diligències després de rebre una denúncia pel subministrament a bebés del citat medicament contra l'alopècia. Va ser a finals de juliol quan es va conéixer que les famílies de quatre dels xiquets afectats, tots ells menors d'un any, havien presentat una denúncia penal als jutjats.

Subscriu-te al nostre butlletí per rebre les últimes novetats al teu correu.
next